Чим відрізняються державні торги

Опубликовано stroy-profi в

Проведення торгів – це процедура, що чітко регламентується діючим законодавством. Це означає, що всі моменти, які стосуються самих торгів та різних аспектів, чітко прописані в законі про проведення публічних закупівель. 

На сьогодні, торги можна розділити на декілька категорій. Особливо це стосується тендерних закупівель, які можуть бути державними або комерційними. Головна відмінність комерційних торгів полягає в тому, що вони проводяться не державними установами, а приватними компаніями й структурами комерційного типу.

Реалізація необробленої деревини – це один з прикладів державних торгів, тому що організатором самих торгів виступають лісні господарства, які наразі є державними структурами. Щоб ознайомитися з тим, як саме виглядають такі оголошення, ви можете перейти сюди https://www.ueex.com.ua/rus/presscenter/news/kupit-kruglyak-sosny-v-zhitomire-na-chestnyh-usloviyah-vozmozhno, де ви можете знайти будь-які типи сировини.

Проведення державних закупівель

Почати варто з того, що собою взагалі представляють подібні лоти. Закупівлею прийнято називати процедуру, основне завдання якої полягає в придбанні певного товару. 

Оголошення про проведення державних торгів повинно обов’язково включати такі пункти, як:

  1. Детальний опис вимог до учасника, який зацікавлений в тому, щоб взяти участь в тендері;
  2. Повний перелік тендерної документації – мова йде про всі документи, сертифікати та ліцензії, що повинні вчасно подаватися на розгляд;
  3. Вимоги до якості товарів – якщо мова йде про постачання якихось виробів або надання послуг, то учасник повинен впевнити організатора в своїх можливостях;
  4. Формат оцінки отриманих пропозицій – організатор торгів повинен дати чітке розуміння того, на що буде звертатися увага в процесі аналізу всіх отриманих заявок від учасників.

При цьому, потрібно брати до уваги відразу декілька важливих етапів, через які проходять всі організації:

  • Визначення потреби – мова йде про те, якою є мета організації самої закупівлі та чи дійсно вона є обов’язковою;
  • Публікація оголошення і пошук постачальника – це і є сам етап торгів, коли учасники надсилають свої заявки з пропозиціями. Завдання замовника – це обрати найбільш вигідну пропозицію;
  • Підписання угоди – після вибору найкращої пропозиції організатору торгів потрібно підписати відповідний договір з другою стороною;
  • Сплата коштів – на цьому етапі, організатор нараховує відповідну суму постачальнику, чим самим виконуючи свою частину домовленостей;
  • Виконання зобов’язань постачальником – це означає, що переможець в державних торгах повинен провести відповідні поставки товарів, або ж надати певні послуги, що були детально прописані в договорі про співпрацю;
  • Контроль якості – на цьому етапі організатор має можливість впевнитися в тому, що отримані товари чи послуги дійсно відповідають обіцяним критеріям якості.

Варто зазначити, що обов’язковою умовою при завершені торгів є формування та публікація звіту про виконання договору.

Це означає, що обидві сторони виконали всі свої зобов’язання і не мають ніяких претензій. 

Про що говориться в законі про державні закупівлі в ПроЗорро

Будь-який формат торгів проводиться на основі діючого законодавства. Основний закон, що контролює всі ці процеси – це закон про публічні закупівлі в ПроЗорро.

Беручи участь в торгах, потрібно пам’ятати про декілька важливих принципів, які згадуються в діючому законодавстві:

  1. Рівні умови всім учасникам – мова йде про те, що кожен користувач, незалежно від того, чи то фізична або юридична особа, має повне право на участь в торгах у випадку відповідності всім прописаним критеріям;
  2. Можливість оскарження рішення організатора – для цього є спеціальний уповноважений орган. Антимонопольний комітет України розглядає скарги від учасників і має право на винесення рішень стосовно таких торгів;
  3. Тендерна процедура не може бути проведена без публікації відповідного оголошення. Більш того, публікація самого оголошення повинна відбуватися в чітко відведений термін;
  4. Кожен користувач повинен мати вільний доступ до інформації про закупівлі. Це стосується навіть незареєстрованих користувачів, які також можуть ознайомитися з лотами та детальною інформацією для учасників;
  5. Організатор повинен проводити закупівлі в форматі відкритих торгів. Виключенням можуть стати ситуації, передбачені діючим законодавством країни;
  6. Критерії до рівня кваліфікації – вони повинні бути чітко прописані в самому оголошенні і бути доступні всім зацікавленим користувачам.

ТБ “українська енергетична біржа” – це один з ресурсів, ще ви можете більш детально ознайомитися з тим, як працюють державні закупівлі та за яким принципом вони проводяться.

Рубрики: Статьи